Od czwartku do piątku (8-9 września) wykonawca remontu Alei Niepodległości, rozpocznie prace przygotowawcze przed rozpoczęciem remontu właściwego.
Celem zminimalizowania utrudnień w ruchu drogowym prace te realizowane będą poza szczytem komunikacyjnym, czyli w godzinach 9.00-14.00.
Prace przygotowawcze polegać będą na wykonaniu w technologii bitumicznej łączników między jezdnią, która będzie remontowana, a jezdnią na której poprowadzony będzie ruch w trakcie trwania docelowego remontu.
W związki z pracami nastąpi konieczność zamknięcia obu lewych pasów ruchu na wysokości stacji paliw BP oraz budynków nr 639/640.
Przypomnijmy,
W poniedziałek, 12 września br. rozpoczynamy pierwszy etap remontu fragmentu Alei Niepodległości. Inwestycja obejmuje całą szerokość jezdni w kierunku Gdańska, na odcinku od skrzyżowania z ul. Armii Krajowej do wysokości posesji przy Alei Niepodległości nr 636. Długość realizowanego odcinka wynosi ok. 450 mb.
Prace potrwają do połowy listopada br. Ich szeroki zakres, obejmujący m.in. przebudowę jezdni i chodników oraz kompleksową przebudowę kanalizacji deszczowej znajdującej się na obu pasach remontowanego fragmentu oraz konieczności wykonania głębokich, a tym samym niebezpiecznych wykopów, wymusza wyłączenie tego odcinka jezdni (obu pasów) z ruchu.
Na czas wykonywania remontu ruch w kierunku Gdańska zostanie skierowany na wysokości wyjazdu ze stacji paliw BP na jezdnię przeciwległą, zaś powrót na docelową jezdnie będzie możliwy pomiędzy ulicą Smolną a hospicjum.
Ruch odbywać się będzie po 1 pasie ruchu dla każdego z kierunków.
Zakres prac obejmuje typowe roboty drogowe: frezowanie starej nawierzchni, zmianę geometrii jezdni, nowe warstwy nawierzchni, remont zatoki postojowej i autobusowej, chodnika, wymianę krawężników. Prócz prac drogowych wykonana będzie gruntowna przebudowa sieci kanalizacji deszczowej: budowa 2 kanałów deszczowych, remont komory kanalizacji deszczowej, regulacje wpustów i innych urządzeń przeciwdziałających podtopieniom.
Wykonawcą jest wyłoniona w przetargu firma Budowlano – Drogowa MTM S.A.
Koszt inwestycji to 3 281 799,85 zł. Realizacja zadania objęta jest dofinansowaniem z rezerwy subwencji ogólnej ministerstwa infrastruktury w kwocie 1,6 mln zł.